Se vorbeşte de câţiva ani despre haine inteligente, inclusiv încălţăminte, dar Adidas e prima companie uriaşă care lansează aşa ceva în 2020. A folosit tehnologie Google Jaquard, dar şi tehnologie de la Electronic Arts pentru a crea un accesoriu de pantof sport cu adevărat special.
De fapt au creat un soi de branţuri inteligente de adidas pline cu senzori, care monitorizează activităţile fizice şi metrici de performanţă. Branţul Adidas GMR costă doar 40 de dolari şi se poate folosi cu orice încălţăminte de fotbal din lume. Urmărind mişcarea piciorului poate identifica anumite modele de acţiune şi reacţiune şi stabili dacă alergi, pasezi sau tragi cu mingea la poartă. Totul are legătură cu FIFA Mobile, jocul de pe smartphone, aşa că puteţi obţine currency în acel joc sau câştiga skill-uri realizând activităţi sportive în viaţa reală.
Spre exemplu dacă tragi la poartă de 40 de ori în realitate ai o recompensă în joc. GMR foloseşte tehnologia Google Jacquard care a fost prezentată la Google I/O 2015. Era o metodă de a întreţese fire conductoare printre cele textile pentru a activa haine sensibile la input tactil. Ideea este de a integra un gadget electronic cu o piesă vestimentară. Secretul branţurilor deştepte de la Adidas este un tag plasat pe accesoriul aferent piciorului tău dominant, cel cu care tragi la poartă.
Deocamdată produsul este integrat doar cu FIFA Mobile şi atât, nu cu vreo aplicaţie de fitness sau sport, ceea ce mi se pare dubios. Adidas a mai expeirmentat cu senzori Speed Cell, care înregistrau metrici legaţi de fitness şi activităţi ca fotbal, tenis sau baschet. Ca idee FIFA Mobile are 85 de milioane de utilizatori, o piaţă uriaşă pentru a testa acest sistem.