Amazon şi Google se duelează în câteva segmente de piaţă şi colaborează în unele, având în vedere că tabletele companiei lui Jeff Bezos au Android pe ele. Totuşi cele două firme nu s-au ferit să se dueleze aprig atunci când se întreceau pe piaţa difuzoarelor inteligente.
Cel mai nou raport de la Consumer Intelligence Research Partners afirmă că numărul total de difuzoare inteligente vândute de Amazon este mult peste cel al difuzoarelor Google. Astfel, în septembrie 2017 marele G livrase 7 milioane de unităţi Google Home, în vreme ce Amazon a ajuns la 20 de milioane de modele Echo. Performanţa e foarte impresionantă, Amazon având de 3 ori mai multe produse de acest tip livrate faţă de Google.
Reţineţi că nu e inclusă în studiu perioada sărbătorilor, când e posibil ca Google să fi luat bătaie şi mai rău la vânzări. Amazon Echo are multiple avantaje, precum faptul că a sosit pe piaţă înainte de Google Home, că suportă mai multe tipuri de comenzi şi are multiple versiuni şi generaţii. Astfel, primul Echo sosea în iunie 2015, în vreme ce Google Home venea în noiembrie 2016.
Amazon Echo Dot oferea o variantă mai mică şi mai ieftină de speaker în martie 2016, înaintea lui Google Home Mini. Apoi venea şi Echo Show, cu un display la pachet. Echo costa 180 de dolari la debut şi acum costă doar 79 de dolari. Între timp şi Google Home a ajuns să coste 79 de dolari. Evident, bătălia va fi mai acerbă în 3 sau 4, atunci când va sosi Apple HomePod la anul, dar şi difuzorul inteligent Samsung cu Bixby.
Cert e că Amazon a depăşit clar Google la acest capitol şi are şi vizibilitate mai bună. Gândiţi-vă numai ce rol mare are Amazon Echo în serialul „Mr Robot”.