Amazon şi Facebook au început să muşte serios din „plăcinta” pieţei de reclame online, dominată de Google

0
1172

Google a devenit sinonimă cu piaţa de reclame online la nivel global, dominând-o autoritar în ultimul deceniu, poate chiar mai bine de atât. Grosul veniturilor Google fix de acolo vin, doar că acum supremaţia îi este contestată de rivali precum Amazon sau Facebook.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Conform celui mai nou studiu de la eMarketer, cota Google din piaţa de advertising şi mai ales veniturile obţinute din căutare a scăzut. Amazon ar fi de vină, dar şi Facebook. Tot mai mulţi advertiseri se mută pe Amazon pentru a ajunge la consumatorii care caută produse de cumpărat de acolo. Predicţiile eMarketer arată că Google va avea o cotă de piaţă de 70.5% din segmentul reclamelor din căutări până în 2021.

Amazon depăşise deja Microsoft Bing în 2018, devenind a doua cea mai mare platformă de advertising în cadrul căutării din State. Ca idee, Google ia doar 33% din banii puşi la bătaie pentru reclame în 2019, în zona mobile, în vreme ce Facebook ia 30.8%, deci lupta e şi mai strânsă acolo. Cota de piaţă de 73.1% a celor de la Google în piaţa de reclame în motoare de căutare înseamnă 40.33 miliarde de dolari.

Doar în 2019 businessul Amazon din această zonă ar trebui să crească cu aproape 30% faţă de anul anterior, ducând la venituri de 7.09 miliarde de dolari. Bani de buzunar pentru Jeff Bezos şi ai lui, dar traiectoria este una ascendentă cu siguranţă. Nu putem să nu ne întrebam dacă mai e loc şi pentru Apple la… „plăcintă”.

Sursa foto