Vestea weekendului e faptul că Apple ar avea de gând să cumpere Shazam, aparent. Firma din Cupertino ar fi gata să ofere 400 de milioane de dolari pentru a achiziţiona celebrul serviciu de recunoaştere a melodiilor. Shazam a fost printre pionerii recunoaşterii de melodii, dar şi-a extins funcţionalitatea în ultima vreme.
Acum poate recunoaşte seriale TV, reclame şi postere. Din 2014 a început să fie integrat cu Siri, iar dacă Apple chiar cumpără compania, atunci mă aştept şi la o integrare cu Apple Music. Zvonurile afirmă că tranzacţia va fi anunţată luni, cu toate detaliile aferente. E posibil ca acesta decizie să fie luată ca răspuns la funcţia de pe telefoanele Google Pixel 2, care pot afişa automat pe ecran melodiile care se aud lângă telefon, prin funcţia „always on listening”.
Shazam a trecut de 1 miliard de descărcări încă de toamna trecută şi are un istoric îndelungat, pornind la drum în 1999. Pe atunci era un serviciu pe bază de SMS, care permitea identificarea de melodii. Shazam are şi servicii conexe precum Artists on Shazam, care vă permite să urmăriţi artişti şi persoane celebre şi să vedeţi ce caută ei pe sistemul de recunoaştere a melodiilor.
Există şi un serviciu de augmented reality brand marketing şi chiar o emisiune cunoscută ca „Beat Shazam”, în care celebrităţi încearcă să ghicească o melodie înaintea sistemului.