După ce am tot fost pisaţi de analişti că iPhone X este un eşec şi nu se vinde bine, am încetat să mai credem în spusele lor. De aceea privim cu precauţie şi declaraţiile lor despre Apple HomePod, chiar şi când sunt susţinute de cifre. Se pare că HomePod-ul are o cotă de piaţă minusculă, în zona boxelor inteligente, de doar 6%.
Se bate cu produse mult mai ieftine, ca Google Home sau Amazon Echo, probabil de aceea. Dacă iPhone e în topuri în zona smartphone, iPad-ul e cea mai vânată tabletă, iar Apple Watch dă tonul în zona smartwatch, mai e clar de lucru la Apple pentru a câştiga bătălia smart speaker.
Reţineţi că cifrele pe care le avem aici sunt furnizate de Strategy Analytics, care e doar una dintre firmele de analiză de piaţă, iar altele ar putea avea cifre diferite. În primele 3 luni ale acestui an Apple ar fi livrat doar 600.000 de unităţi Apple HomePod. Destul cât să facă din firma din Cupertino al patrulea cel mai mare producător de boxe inteligente.
În ciuda microfoanelor care bat departe pe HomePod, a evoluţiei lui Siri în ultimii ani, Alexa are mai multe comenzi, iar noul Google Assistant e net superior. O mare problemă pentru HomePod e şi lipsa de promovare. Gândiţi-vă că Amazon Alexa a avut propriul sketch la Saturday Night Live şi a apărut des în serialul Mr. Robot. Până şi Google Home a apărut în serialul Silicon Valley. HomePod? Nicăieri…
Iar în cazul în care vă întrebaţi, Amazon a vândut 4 milioane de boxe Echo în intervalul ianuarie-martie, în vreme ce Google a vândut 2.4 milioane.