Cine ar fi crezut că în doar câţiva ani de la lansare Apple Music va ajunge să depăşească Spotify? E ştiut faptul că Apple oferă un catalog mai generos de melodii prin serviciul său, e drept nu la fel de generos ca Google Play Music totuşi. Hai să vedem totuşi care e ecartul între servicii în State.
Încă din luna februarie a acestui an, analiştii sau experţii au prezis că Apple Music va ajunge la mai mulţi abonaţi plătitori decât Spotify până la finalul verii acesteia. Se pare că au avut dreptate, iar serviciul de streaming muzical al firmei din Cupertino are deja mai mulţi clienţi cu plată decât rivalul său. Apple a detronat Spotify, deşi e foarte aproape de rival.
Ambele gravitează pe la numărul de 20 de milioane de abonaţi. Apple este cu puţin în faţă, iar aceste companii depăşesc lejer rivali ca Tidal sau Sirius XM. Soluţia firmei din Cupertino a crescut în ultimul an cât alţii în 10 şi dacă o ţine tot aşa, va lăsa Spotify cu mult în urmă. Studiile arată că Spotify creşte cu 2% pe lună, iar Apple Music cu 5% pe lună.
Reţineţi că aici vorbim strict despre SUA. Dacă am discuta despre piaţa globală, atunci Spotify domină clar, cu 70 de milioane de abonaţi plătitori şi 90 de milioane de conturi gratuite, asta în vreme ce Apple are 45 de milioane de abonaţi cu plată şi undeva între 5 şi 10 milioane de utilizatori în perioada trial. Toate aceste numere sunt totuşi contestate de un record apărut recent.
Se pare că albumul rapperului Drake, „Scorpion” a obţinut 170 de milioane de stream-uri prin Apple Music în prima săptămână, în vreme ce prin Spotify a atins doar 130 de milioane. Asta înseamnă că Apple are un engagement mult mai bun decât rivalul său şi duce cu gândul la multe conturi inactive Spotify.