Cu toate eforturile sale legate de automobile autonome şi electrice, China rămâne în spatele Statelor Unite în această zonă. Nu o spunem noi, ci compania Pony.ai, un startup care vrea să pună maşini fără şofer pe şoselele chineze cât de curând.
Acest startup a reuşit să strângă recent 214 milioane de dolari în finanţare, pregătind planuri de evoluţie pentru viitorul apropiat. Ecartul dintre SUA şi China la şofat autonom este dat de inovaţia tehnologică, colectarea datelor şi cultivarea talentului. Waymo, divizia celor de la Alphabet, compania mamă Google este cu mult înaintea rivalilor chinezi.
E vorba aici despre numărul de kilometri rulaţi fără intervenţie umană, conform datelor compilate de autorităţile din California. Şi proiectul GM Cruise este tot pe cai mari în faţa rivalilor asiatici. Autorităţile chineze au început în schimb să lucreze la standardizarea tehnologiei şi la reglementările la nivel de industrie pentru vehiculele self driving în acest an.
Dezvoltarea automobilelor inteligente ar fi pe lista de priorităţi naţionale în acest moment. Companiile de automobile autonome din China strâng fonduri în mod activ şi realizează teste pe drumuri locale pentru a îşi accelera dezvoltarea. Pony.ai se ocupă cu „robotaxi-uri”, care sunt deja testate de oameni de rând, ce au primit invitaţii. Un şofer se află totuşi la îndemână în caz de probleme.
Testele au loc pe o zonă de 30 de kilometri pătraţi în Guangzhou. Serviciul ar urma să fie disponibil publicului de masă peste 2 ani. Deocamdată Pony.ai vrea să investească în talent şi ingineri, experţi în 5G şi are în proiect şi o linie de autobuze autonome.