SpaceX e pe buzele tuturor când vine vorba de zboruri de test care ne pregătesc de o nouă aselenizare şi amartizare, dar există şi companii rivale, care au proiecte la fel de măreţe. Printre ele se numără şi Blue Origin, firma lui Jeff Bezos, fondatorul Amazon. Compania a realizat un zbor important de test recent, detaliat mai jos.
Acest brand are aproape 2 decenii de dezvoltare în spate, realizând teste cu rachete tot mai complexe. În această săptămână Blue Origin a realizat încă un test de aprindere a motoarelor, trimiţând capsula şi racheta New Shephard la o înălţime de 106 kilometri. Vehiculele cosmice au revenit pe Pământ în siguranţă apoi. Lansarea a avut loc de la baza din Texas a companiei şi a inclus zeci de mici încărcături asociate unor proiecte de cercetare.
38 de încărcături erau de la universităţi, şcoli, agenţii guvernamentale şi private. Ca şi SpaceX, Blue Origin se axează pe reutilizarea rachetelor folosite la lansări, permiţându-le să realizeze cât mai multe lansări într-un interval scurt de timp şi la un cost redus. Blue Origin pariază mai degrabă pe turismul spaţial, decât pe transporturi de încărcături spre Staţia Spaţială Internaţională.
Primele zboruri cu echipaj Blue Origin ar putea avea loc până la finalul lui 2019, dacă aceste teste merg la fel de lin. Blue Origin a fost înfiinţată în anul 2000 şi are 1500 de angajaţi. Se axează pe dezvoltarea de vehicule orbitale şi costmice, cu decolare şi aterizare verticală.