Daimler și Volvo cred cu tărie că vehiculele alimentate cu hidrogen au un loc lângă cele electrice și fac echipă pentru a se asigura de acest lucru. Au format astfel o societate mixtă pentru a dezvolta și vinde celule de combustie pe bază de hidrogen.
Companiile se concentrează pe camioane grele (precum Mercedes GenH2), dar giganții susțin că tehnologia lor poate fi folosită și pe post de stații de alimentare staționare, fiind o soluție mai ecologică decât generatoarele diesel.
Cele două companii urmează să dezvolte un sistem cu mai multe trepte de putere, inclusiv un sistem dublu care oferă 300kW pentru camioanele ce parcurg distanțe lungi. În ciuda parteneriatului, ei sublinează că vor rămâne în continuare în competiție pe alte domenii, inclusiv integrarea efectivă a celulelor pe propriile lor vehicule.
Va dura totuși o vreme până vom vedea camioane alimentate de această formă de energie. Daimler și Volvo preconizează că primele teste pe astfel de camioane, vor începe în aproximativ 3 ani și nu vor intra în producție până în următorii cinci.
Vehiculele electrice vor domina, cel mai probabil piața în viitor, inclusiv prin modele oferite de Mercedes-Benz și Volvo. Între timp, celulele de combustie pe bază de hidrogen par o alternativă bună pentru camioane, unde longevitatea și timpul de livrare sunt aspecte importante.