Facebook a lansat un nou produs în această săptămână, sub numele de Facebook Shops, adică magazine online deschise pe Instagram şi Facebook. Aproape 1 milion de mici vânzători/retaileri din întreaga lume pot să îşi facă un magazin online prin reţeaua de socializare şi asta gratuit.
Magazinele vor apărea pe paginile oficiale ale respectivilor retaileri, dar şi pe profilurile de Instagram şi vor exista şi reclame targetate. Ideea este derivată din Facebook Marketplace, care era un fel de OLX, doar că Facebook Shops e mai degrabă un eMAG Marketplace, dacă vreţi o analogie. FB lansează acest tool pentru business-uri fix în perioada în care acestea au de suferit din cauza pandemiei Covid-19. Platforma se afla în pregătire de cel puţin jumătate de an, dar în ultima vreme eforturile au fost accelerate.
Funcţia de shopping va apărea şi pe WhatsApp şi pe alte aplicaţii de mesagerie sub umbrela FB. Odată ce un cumpărător a decis că vrea să cheltuiască banii pe un produs, va fi direcţionat spre site-ul companiei pentru a finaliza tranzacţia. Dacă apar întrebări despre procedură, produs sau alte nelămuriri, cumpărătorul are la dispoziţie Facebook Messenger, WhatsApp şi mesageria din Instagram pentru a discuta cu un bot sau reprezentanţii magazinului.
Există şi programe de loialitate, precum punctele pe care le primeşti la cafenele sau un buton Shop unde găseşti produse şi branduri pe bara principală de navigare din Instagram. Suntem într-o perioadă în care businessurile offline fac pasul în online şi FB vrea să fie acolo pentru a le întâmpina. Shops e deocamdată doar în aplicaţia Facebook din SUA, iar din vară ajunge şi pe Instagram.