Facebook anunţa Dark Mode acum un an şi iată că în sfârşit a început să fie disponibil la nivel global şi pe desktop. Vine la pachet cu o interfaţă nouă, vizibilă pentru majoritatea utilizatorilor. Pentru a activa Dark Mode trebuie să activaţi şi noul design. Avem detalii mai jos.
Tranziţia nu se face brusc şi încă puteţi rămâne la designul vechi, dar dacă îl vreţi pe cel nou, intraţi în zona Settings şi alegeţi opţiunea „Switch to New Facebook”. Ce se schimbă practic? Barele de meniu sunt mai puţin proeminente, iar bara laterală e mai puţin aglomerată. Fotografiile sunt la îndemână în stânga, iar sub ele avem clipurile video postate de noi. Designul e pe bază de taburi şi e clar inspirat de cel de pe mobil. Facebook va urmărit câţi oameni păstrează designul vechi şi câţi trec la cel nou, modificând din mers designul pentru a mulţumi ambele tabere.
Avem şi Dark Mode activabil, care face trecerea la nuanţe întunecate, fundal negru, mai blând cu ochii şi util noaptea. Unele voci spun că ar fi şi mai elegant. Remarcăm în zona Home şi o bară mai discretă de căutare Facebook şi o zonă mult mai mică „Create Post”. Grupurile sunt scoase în evidenţă mai mult, iar Story-urile au thumbnailurile mai mici, dar scoase în evidenţă prin faptul că au fost puse deasupra zonei „Create Post”. Pe profilul personal veţi vedea că avatarul este centrat şi nu în stânga ca până acum. Iconurile amintesc de suita Microsoft şi de Fluent Deisgn mai degrabă decât de Material Design.
Unii utilizatori desktop au acces la această versiune de luni bune, participând la programul beta. Acest design nou de Facebook vine după ce şi Messenger a fost modificat, cu chatbots şi business-uri mai puţin scoase în evidenţă şi scăpând de tabul Discover. Pe mobil cam de 2-3 săptămâni am primit şi o fereastră de Meniu de un albastru foarte, foarte intens şi arătând a anii ’90.