Facebook a fost subiect de ştiri în ultimele zile, pe tema Metaverse-ului pe care ni-l pregăteşte Zuckerberg. Piesa pivotală ar putea fi ochelarii Oculus, dar şi ochelarii inteligenţi ar putea servi ca poartă de acces. Aflăm că Facebook şi Ray-Ban lucrează la o pereche de ochelari inteligenţi, care vor debuta în curând.
În 2019 se zvonea că Facebook lucra la o pereche de ochelari inteligenţi şi pe atunci numele Ray-Ban apărea de asemenea în ecuaţie. Zvonurile au fost confirmate chiar de Mark Zuckerberg în cadrul conferinţei cu investitorii din ultima săptămână. CEO-ul Facebook a promis că următorul produs lansat de Facebook va fi o pereche de ochelari inteligenţi de la Ray-Ban, în parteneriat cu EssilorLuxottica.
Ochelarii vor avea un format „iconic”, conform aceluiaşi oficial. Facebook a mai făcut aluzie la faptul că ochelarii nu vor avea un ecran integrat, deci AR poate sări din schema. Marile companii tech s-au ţinut departe de acest trend după eşecul Google cu Google Glass, poate doar în afară de Apple, care tot lucrează la ochelarii proprii de ani buni şi nu a lăsat prea multe să scape.
Snapchat a lansat Spectacles, Amazon a încercat ceva de gen cu Echo Frames, dar cred că toată lumea aşteaptă după Apple şi prima sa mutare. Revenind la Facebook, primul produs de tip smart glasses nu va avea ecran, ci va fi controlat de pe telefon, tableta sau alt dispozitiv. Pentru ochelarii Apple circula chiar ideea unui inel pentru a controla prin gesturi navigarea prin interfaţa.