De câţiva ani se duce un lobby intens pentru introducerea probelor de eSports la ediţiile viitoare ale Olimpiadelor, ştiţi voi cele sportive, nu cele de matematică. Aparent lucrurile au evoluat pozitiv pentru gameri, iar sporturile electronice au fost recunoscute drept sporturi propriu-zise.
Această recunoaştere urcă pasionaţii de gaming de la rangul clasic de „geek” şi „nerd”, clişeu care circulă din anii 70 sau 80, în rândul acelor „jocks” din liceu care ironizau geeks. Trăim într-o lume în care gamerii profesionişti, cei care participă la turnee internaţionale şi îşi reprezintă ţara primesc burse la universităţi, deci era de aşteptat ca şi Olimpiadele să se adapteze.
Comitetul Olimpic recunoaşte acum că eSports poate fi considerat o activitate sportivă legitimă. Această confirmare a venit în cadrul unui summit olimpic recent, în care autorităţile au declarat următoarele:
„eSports competitiv poate fi considerat o activitate sportivă, iar jucătorii implicaţi se antrenează şi pregătesc cu o intensitate comparabilă cu cea a atleţilor din sporturile tradiţionale”.
Totuşi mai sunt câteva lucruri de reglat, precum cerinţe şi reguli pentru ca eSports să fie cu adevărat un sport olimpic. Trebuie în primul rând să nu fie încălcate valorile olimpice. Este nevoie şi de înfiinţarea unei organizaţii care pune în aplicare regulile şi are grijă să nu se realizeze fraude cu dopping, pariuri şi manipulări.
Ce e sigur e că eSports are promisiunea solemnă că va fi adăugat ca segment de competiţie la Jocurile Olimpice din 2022 din Hangzhou, China. Se vor acorda chiar şi medalii!