Ştii că se îngroaşă gluma în domeniul cyber securităţii, atunci când Alphabet, compania mamă Google lansează propria filială care se ocupă cu cyber securitatea. Numele său este Chronicle şi a fost lansată ieri, cu scopul de a vinde software anti malware către companiile din Fortune 500.
Faţă de rivalii de la Kaspersky, McAfee şi alţii de gen, Chronicle pariază exclusiv pe machine learning şi AI. Ideea este că prin aceste tehnologii se pot detecta şi anticipa mai uşor atacurile şi hackurile. Pot fi analizate cu ajutorul lor cantităţi uriaşe de date faţă de metodele convenţionale. Stephen Gillett este CEO-ul Chronicle şi un fost oficial de top al companiei Symantec, cunoscută pentru antivirusul Norton.
Piaţa globală de cyber securitate valorează 100 de miliarde de dolari, deci e pâine uriaşă de mâncat. Trebuie spus totuşi că alte firme care veneau din domenii total diferite şi au intrat în această zonă au cam eşuat în business. Gillett a ţinut o videoconferinţă cu ocazia lansării, dar nu a oferit detalii ample sau clare cu privire la tehnologia din spatele sistemului Chronicle.
Această filială Alphabet integrează şi Virustotal, tool de scanare antivirus cumpărat de Google în 2012. Acest soft primeşte 1 milion de detecţii de viruşi pe zi. Aşteptam să vedem şi primii mari viruşi prinşi de Chronicle.