Huawei prezintă primele automobile la Shanghai International Auto Show: SUV-uri electrice şi alte surprize

0
1976

În acest weekend a avut loc deschiderea lui Shanghai International Auto Show, ocazie bună pentru Huawei pentru a îşi etala primele automobile. Acestea sunt realizate în parteneriat cu producători din China, iar acesta e doar începutul, Huawei având deja colaborări cu zeci de companii auto. Hai să vedem cum arată şi cât costă primele sale automobile.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Primul model este cel generat de parteneriatul cu grupul chinez BAIC şi se numeşte Arcfox Alpha S. Maşina electrică este un crossover SUV, cu o variantă de 59.769 dolari şi una de 66.070 dolari. Ni se promite o autonomie impresionantă de 708 km şi la bord găsim primul chipset auto Huawei, Kirin 990A. Acesta oferă putere de calcul de 3.5 TOPs şi include şi modem 5G. Un demo de la eveniment a arătat cum maşina pe pilot automat poate evita o bicicletă electrică, care virează brusc în faţa sa dintr-o bandă alăturată.

A mai fost realizată şi o maşină alături de firma Hongqi, un automobil concept cunoscut ca Hongqui EHS9. Are un HUD augmented reality pe parbriz şi soluţii smart cockpit. E bazat pe Harmony OS şi are un NPU pentru task-uri legate de AI. Acel AR-HUD îşi poate ajusta zona de proiecţie în funcţie de privirea utilizatorului.

O altă maşină realizată de Huawei este cea co-dezvoltată cu firma Cyrus. Avem de-a face cu un SUV electric, care va costa între 27.771 şi 31.614 dolari. E deja la vânzare în China prin Huawei Mall, iar maşina are o putere maximă de 405 kW. Cuplul atinge 820 N-m, iar maşina atinge suta în 4.68 secunde. În mod pur electric autonomia este de 180 de kilometri, iar Huawei ar fi pregătit şi un mod ce duce valoarea până la 1000 de kilometri. Vehiculul are şi control vocal, integrate cu platforma Huawei HiCar, soluţie dual map, cu alternare între AutoNavi şi Baidu, dar şi integrare cu player muzical şi audiobook-uri.

Huawei oferă în segmentul auto şi un nou radar cu imagini de înaltă rezoluţie 4D, folosind un sistem generos de antene 12T24R. Aceeaşi companie a prezentat şi o platformă de şofat autonom, care include hărţi de înaltă precizie, algoritmi de predicţie şi o sumedenie de date legate de şofatul autonom, preluate de la şoferi.

Trebuie subliniat din nou că Huawei NU produce maşinile, ci doar îi ajută pe producători auto din China să le îmbunătăţească.