Tot auzim de maşini zburătoare încă din anii ’70. Le vedeam şi în desenele Jetsons, care îşi imaginau că vor fi peste tot la început de ani 2000. Iată-ne aproape de 2020 şi nu vedem aşa ceva decât ca programe pilot prin Dubai. Mai nou şi Hyundai încearcă marea cu degetul şi tocmai a angajat pe cineva de la NASA să se ocupe de divizia sa de maşini zburătoare.
În acest moment mai toate marile companii au un mic proiect de automobil cu aripi, elice sau decolare verticală. Sunt şi companii tech care se ocupă cu asta şi ştiu sigur că Uber şi Google deja au făcut teste cu aşa ceva. Între timp Hyundai l-a angajat pe doctor Jaiwon Shin, fost inginer NASA, specializat pe aeronautică. El va avea rolul de vicepreşedinte executiv la Hyundai şi şef al secţiunii Urban Air Mobility Division.
Practic se ocupă de maşini zburătoare, care ar fi soluţia pentru a rezolva problemele cu traficul terestru. Shin vine cu un CV impresionant, după ce a petrecut 30 de ani la NASA cercetând şi studiind aviaţia. La NASA inginerul s-a ocupat de avionul supersonic X-Plane, de aeronave electrice şi administrarea traficului aerian. În declaraţia sa oficială prin care anunţa că se alătura Hyundai, el indica faptul că în următorii 20 de ani piaţa „mobilităţii urbane aeriene” va ajunge să valoreze 1.5 trilioane de dolari.
Marea problemă nu va fi atât dezvoltarea de maşini care să zboare, cât de realizarea unei legislaţii pe măsură şi a unor zone de aterizare. Vor trebui luate în calcul dronele, elicopterele, poate chiar şi avioanele dacă se zboară la mare înălţime sau aproape de aeroport.