Idealul unui producător de automobile este să creeze o maşină atât de sigură, încât nimeni să nu poată fi ucis sau rănit grav în caz de accident. La asta aspiră Volvo de ani buni, lăudându-se deja că se apropie de conceptul de zero fatalităţi. În realitate vrem să încercăm să aflăm azi cât de sigure sunt maşinile noi faţă de cele vechi.
NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) tocmai a publicat un raport cu privire la siguranţa automobilelor. Acea autoritate din SUA se ocupă cu testele de siguranţă pentru automobile, camioane şi alte vehicule de gen. Aveţi aici un PDF uriaş, plin de cifre şi statistici, iar concluzia e următoarea: maşinile noi sunt mai sigure de condus decât cele de acum 10-20 de ani.
Ca să vă faceţi o idee, 55% dintre pasagerii unei maşini sunt răniţi în maşinile construite înainte de 1984 iar procentul scade la 46% pentru automobilele ce au ieşit din linia de producţie între 1993 şi 1997. Dacă ne mutăm între 2002 şi 2007 ajungem la 36%, iar cele realizate între 2013 şi 2017 scad procentul la 26%. Practic în 30 de ani s-a înjumătăţit numărul celor răniţi fatal în accidente.
În acest ritm galopant, ar trebui că undeva prin 2030 sau 2040 cifrele să fie insignifiante spre zero, cu numărul de persoane rănite sau afectate de accidente. Sisteme precum frânarea de asistată, camerele video montate pe maşină, senzori, pilot autonom, toate ajuta la creşterea siguranţei. Era util să ştim şi care sunt brandurile cele mai sigure, dar aş paria pe Volvo pe locul întâi cu ochii închişi.