Ford Europe a anunțat o investiție de circa 300 de milioane de euro în uzina de la Craiova și că va lansa în producție un nou model în fabrica din România. Un detaliu a atras însă atenția în mod special: modelul va avea și o versiune electrică, ce va fi asamblată începând cu anul 2024. Deși nu știm numele acestui vehicul, primele informații arată că ar fi vorba despre un LCV subcompact, care este produs în Turcia în prezent.
Ford nu a prezentat prea multe detalii referitoare la viitorul automobil ce va fi produs la Craiova. Totuși datele sunt suficiente pentru a le corela cu alte informații transmise de companie. Știm că Ford și Volkswagen au încheiat un parteneriat pe două direcții: propulsia electrică și vehicule comerciale ușoare. Totuși, chiar dacă la Craiova cele două idei pot fi puse în practică, acest parteneriat nu vizează producția din România.
Iată ce anunțaseră Ford și Volkswagen:
- Colaborarea pe vehicule comerciale pentru utilizarea unui model city van creat și produs de VW Commercial Vehicles;
- Producția unui LCV de 1 tonă dezvoltat de Ford;
- Dezvoltarea și producția unui pick-up mediu, pe platforma Ranger;
- Producția unui automobil electric pe platforma MEB a VW Group.
Singura opțiune logică pentru Craiova este viitoarea generație de Transit/Tourneo Courier, o mașină subcompactă, pentru pasageri și marfă. Pentru filiala din Craiova, viitorul model ce va fi asamblat aici nu este o noutate. Asta pentru că avem o caroserie cu multe asemănări cu cea a lui B-Max. Acesta din urmă fiind un alt model care a fost produs în România.
Iată ce a declarat Stuart Rowley, președinte Ford Europa:
“Prin introducerea unei versiuni complet electrice din 2024, Craiova va deveni a treia noastră fabrică din Europa unde se produc vehicule complet electrice. Investiția din Craiova vine în contextul celorlalte investiții anunțate deja pentru Centrul de Vehicule Electrificate Ford din Köln (Germania) și pentru uzina Kocaeli a Ford Otosan din Turcia și trimite un semnal clar în legătură cu promisiunea noastră de a le oferi clienților din Europa vehicule comerciale cu zero emisii.”
Compania spune că investiția totală, de la preluarea fabricii din Craiova în 2008, în operațiunile sale de producție din România se va ridica, în urma acestei investiții, la aproape 2 miliarde de dolari.