Intel a anunţat astăzi o veste surprinzătoare şi anume că va începe să ofere şi soluţii grafice în perioada următoare. A inaugurat brandul Intel Arc şi a anunţat că va integra software, hardware şi servicii de grafică sub acest brand. Ne aşteaptă chiar plăci grafice Intel la anul.
Totul va începe în trimestrul 1 din 2022, când Intel va lansa noi GPU-uri pentru notebook-uri. În prima fază apare GPU-ul Alchemist, prezentat deja în demo-uri rulând jocuri. Branding-ul Arc va fi prezent pe câteva generaţii de GPU-uri, iar primele plăci grafice cunoscute şi ca DG2 fiind modele Alchemist. Prima placă e bazată pe arhitectura Intel Xe-HPG (High Performance Graphics). Viitoarele generaţii de plăci grafice sunt Battlemage, Celestial şi Druid.
Toate aceste soluţii şi produse vor intra sub umbrela mai largă Xe Architecture, ceea ce înseamnă că aceste GPU-uri au la bază o micro arhitectură grafică similară. Xe-LP va fi pentru GPU-uri de putere mai scăzută, iar Xe-HPC pentru procesarea de înalt nivel. Xe-HP e pentru piaţa de servere. Ni se promite inclusiv ray tracing şi funcţionalitate super sampling cu AI, deci atacul la NVIDIA şi AMD e clar.
Nu e de mirare aceasta mutare, de vreme ce Intel l-a angajat recent pe Anton Kaplanyan, un fost inginer NVIDIA, şi omul care a pus bazele lui DLSS. El a postat pe Twitter că GPU-urile Intel Arc vor veni cu suport DirectX12U, mesh shasing şi ray tracing de cel mai înalt nivel. Ce face Intel acum e tare riscant, pentru că se apucă de plăci grafice fix în mijlocul unei crize de cipuri. Zvonurile afirmă că ar folosi tehnologie TSMC de 7 nm pentru GPU-uri, deci va avea de înfruntat aceeaşi criză ca şi rivalii săi.