Jaguar Land Rover (JLR) a dezvăluit un nou sistem de anulare a zgomotului pentru modelele Jaguar F-Pace, XF și Range Rover Velar. Compania afirmă că poate reduce cantitatea de zgomot nedorit cu până la 10 dB.
JLR spune că expunerea la zgomote de joasă frecvență cu o amplitudine de până la 300Hz – de exemplu, vuietul anvelopelor sau zgomotul provocat de vânt, poate provoca oboseala șoferului. Acest fapt poate crește timpul de reacție cu aproape 17% și poate face mai dificil pentru șofer evitarea pericolelor rutiere.
Pentru a elimina unele dintre aceste sunete de joasă frecvență, noul sistem activ de anulare a zgomotului, utilizează microfoane montate pe fiecare roată pentru a înregistra zgomotul de fundal intruziv auzit de ocupanți în timp real.
Software-ul calculează exact unda sonoră opusă și o redă prin difuzoarele mașinii pentru a o anula. Deoarece sistemul este adaptiv, va corecta automat zgomotul pe măsură ce suprafața drumului, viteza vântului sau condițiile meteorologice se schimbă.
Compania pune siguranța pe primul loc
Jaguar Land Rover spune că această tehnologie este deosebit de utilă pentru vehiculele sale electrice, cum ar fi hibrizii Jaguar F-Pace și Range Rover Velar P400e și Jaguar I-Pace, model complet electric. Zgomotul rutier și al vântului este mult mai deranjant atunci când autoturismul funcționează în modul electric, deoarece sunetul unui motor cu combustie ajută la mascarea sunetelor intruzive.
Dr. Steve Iley, directorul medical al Jaguar Land Rover, a declarat:
„tehnologia activă de anulare a zgomotului rutier, nu numai că are potențialul de a îmbunătăți siguranța rutieră, ci și bunăstarea și calitatea vieții pentru clienții noștri”
„Într-o lume post-coronavirus, în care se formează un „nou normal”, ne așteptăm ca așteptările clienților cu privire la transportul privat să se schimbe. O atenție suplimentară va fi pusă pe mobilitatea sigură și curată, unde spațiul personal, bunăstarea și igiena sunt puse pe primul loc”
Recent, Jaguar Land Rover a făcut eforturi pentru a-și îmbunătăți tehnologia din interiorul autovehiculelor. Acest nou sistem de anulare a zgomotului a fost precedat de un sistem îmbunătățit de filtrare a aerului din interior, un afișaj tip head-up 3D și un nou sistem de infotainment cu ecran tactil fără contact, pe care producătorul l-a dezvoltat împreună cu Universitatea din Cambridge.