Acum că suntem în iulie putem analiza datele şi vânzările pentru produse pe primele 6 luni ale acestui an. Experţii de la IDC ne-au furnizat cifre pentru segmentul PC, unde Lenovo a dominat în trimestrul 2 2021. Avem detalii mai jos.
Lenovo a fost lider de piaţă în trimestrul 2 din acest an, iar raportul IDC afirmă că livrările globale de PC-uri au ajuns la 83.6 milioane de unităţi. Aici sunt incluse desktopuri, notebook-uri, workstation-uri. Acest număr reprezintă o creştere de 13.2% faţă de anul 2020, aceeaşi perioadă a trimestrului 2. Cererea pentru PC-uri a crescut pe fondul fenomenului work from home. În mod inedit PC-urile desktop s-au vândut mai bine decât laptopurile în ultimele 3 luni.
Creşterea de 13% din T2 2021 e totuşi departe de a fi aşa impresionantă precum cea de 55.9% din T1 2021 şi cea de 25.8% din T4 2020. În intervalul aprilie-iunie 2021 Lenovo a fost la şefia pieţei PC, cu o cotă de piaţă de 23.9%, ceea ce înseamnă o creştere de 14.9% faţă de aceeaşi perioadă din 2020. HP se află pe locul 2, cu cota de piaţă de 22.2%, în vreme ce Dell e pe locul 3, cu 16.7% cotă.
Apple este pe 4, cu 7.4%, iar Acer pe 5, cu 7.3%. Din cele 83.6 milioane de unităţi livrate în T2, Lenovo a contribuit cu peste 20 de milioane de unităţi. În afară de top 5-ul anterior menţionat, brandurile de la categoria „altele” au vândut 18.7 milioane de unităţi. Reţineţi şi că această evoluţie vine pe fondul unei crize a componentelor/cipurilor.