Mark Zuckerberg continuă să facă „damage control” pentru scandalul Cambridge Analytica şi ia din nou poziţie pentru a vorbi despre viitorul Facebook şi a îi da şi câteva răspunsuri lui Tim Cook. Săptămâna trecută Cook l-a criticat pe Zuck pentru scandalul celor 50 de milioane de profiluri de utilizator preluate fără acordul acestora.
CEO-ul Apple a fost întrebat ce ar fi făcut diferit faţă de Zuckerberg şi a răspuns astfel: „nu aş fi în această situaţie. Şi noi am putea face o grămadă de bani dacă clienţii noştri ar fi produsul nostru. Noi am ales să nu facem asta”. Acum la început de aprilie Zuck e iar în prim plan, acordând un interviu celor de la Vox, în care face clarificări.
Fondatorul Facebook a catalogat declaraţiile lui Cook drept superficiale şi a afirmat că nu toată lumea îşi poate permite să plătească pentru un serviciu ca Facebook, iar abordarea pe bază de reclame e singura soluţie pentru a mulţumi pe toată lumea. Zuckerberg a adus în discuţie şi un citat din Jeff Bezos, fondator şi CEO Amazon, care făcea aluzie la faptul că sunt unele companii care muncesc mai mult în încercarea de a nu te taxa, decât a te taxa.
Nu am adus degeaba Apple în discuţie, pentru că odată cu sosirea lui iOS 11.3 Apple a inclus şi extra informaţii despre datele luate de la utilizator (sau cele care nu sunt luate) în cadrul sistemului său. Se pune mai mare accent pe privacy acum, pentru a evita noi scandaluri. E drept că Apple nu vinde reclame ci hardware, iar Facebook şi Google se axează strict pe reclame pentru profit.
În acelaşi interviu Mark Zuckerberg a subliniat că acesta a fost cel mai greu an pentru Facebook până acum şi a discutat şi despre viitor. Compania a pierdut 100 de miliarde de dolari în cotaţia de la bursă în ultimele săptămâni şi asta deşi vorbim despre o firmă care are un produs cu peste 2 miliarde de utilizatori pe lună. Şi nici nu am inclus utilizatorii WhatsApp şi Instagram aici…
Zuck considera că va fi nevoie de câţiva ani ca FB să „iasă din această groapă”. Neîncrederea în Facebook pornea încă din perioada alegerii lui Trump, când Fake News-ul era în floare. O perspectivă sumbră i se arată mai nou lui Zuck: serviciul său de socializare a devenit prea mare şi prea periculos şi greu de administrat. CEO-ul rămâne totuşi optimist, după cum aflaţi din interviul complet aici.