Microsoft a luat în această săptămână decizia istorică de a opri producţia lui Kinect. Accesoriul îşi începea existenţa pe vremea lui Xbox 360 şi au fost vândute în jur de 35 de milioane de unităţi de la debutul din 2010. Chiar dacă sistemul a fost casat, influenţa sa va rămâne în continuare activă.
Spre exemplu noul sistem Face ID de pe iPhone X are în spate echipa care a lucrat la Kinect şi o parte din tehnologia sa. Şi unul dintre ultimele filme „Paranormal Activity” s-a axat mult pe Kinect şi faptul că detecta fantome, deci acest sistem face parte din pop culture deja. Microsoft va continua să ofere suport pentru Kinect utilizatorilor existenţi, dar nu e clar cum rămâne cu dezvoltatorii şi cu soluţiile pentru ei.
Existau deja semne că se merge în această direcţie, echipa Xbox ocupându-se mai degrabă de gamingul tradiţional şi lăsând experimentele pe seama celor de la Sony, care au pariat pe VR pentru PS4. Chiar dacă Kinect nu se va mai vinde, senzorul său de bază va continua să existe. Kinect V4 şi versiunea 5 se vor afla la baza headseturilor de realitate augmentată Microsoft HoloLens.
Echipa de specialişti Kinect va migra în alte segmente ale companiei, precum cel Cortana, Windows Hello şi o interfaţă revoluţionară numită Gaze, Gesture and Voice (GGV). Kinect a debutat în 2010 şi a avut în spate o campanie de marketing de 500 de milioane de dolari. Folosea un sistem de proiecţie de puncte infraroşii invizibile, care realizeau o cartografiere 3D a camerei în care se afla consola şi corpului gamerului.
Oferea şi suport pentru comenzi vocale şi avea rolul de a face gamerul să se ridice de pe canapea şi să se mişte. Şi faţă de camera de pe PlayStation nu avea nevoie de joystickuri speciale. De-a lungul anilor Kinect a ajuns de la un câmp de vizualizare de 50 de grade la 80 de grade şi 120 de grade în senzorul V4 folosit pe HoloLens. A scăzut şi consumul de energie, de la 50W la 25W şi la 1.5W chiar acum. Practic putem spune că nu sunt motive să ne pară rău că dispare Kinect, pentru că el practic se metamorfozează şi nu dispare de tot.
Devine parte a experimentului Mixed Reality.