Netflix a intrat pe roşu la bursă în această săptămână, după ce acţiunile i-au picat cu 5.1% într-o singură zi. Wall Street-ul a început să dea semne de panică, reducând semnificativ predicţiile pentru anul 2019 la capitolul venituri ale companiei. Aflaţi motivele şi situaţia companiei mai jos.
Fie că e vorba de sutele de milioane de dolari aruncate pentru drepturile lui „Seinfeld”, „Friends” sau alte producţii de gen, fie pur şi simplu Netflix nu mai poate concura cu noii rivali. În 2019 lupta e foarte dură în zona streaming-ului, între Apple TV+ şi Disney+. Analiştii de pe Wall Street afirmă că Netflix a pierdut în ultima vreme toate câştigurile din ultimul an, anulate de picajul său la bursă.
Lovitura de graţie a venit când analistul Pivotal Research Jeff Wlodarczak şi-a scăzut preţul ţintă pentru acţiuni de la 515 dolari la doar 350. Expertul citează costuri prea mari pentru achiziţia de conţinuturi TV şi producţiile tot mai premiate de la HBO, Hulu şi Apple. Aş lua în calcul şi premiile Emmy acordate recent, unde HBO şi Amazon au cules o tonă de distincţii, iar Netflix… nu prea.
Acţiunile Netflix începeau să scadă încă din iulie, când baza de abonaţi din SUA a suferit o scădere. Acţiunile mai picau încă 3% atunci când Apple îşi lansa serviciul TV Plus la preţ mai mic decât Netflix (5 dolari versus 9 dolari). Ascensiunea Netflix din 2019 la bursă s-a datorat creşterii de preţuri la abonamente din prima parte a anului.
Nu s-a putut menţine creşterea totuşi, mai ales în faţa catalogului Star Wars + Marvel de la Disney şi a producţiilor proaspete Apple. Să nu mai vorbim de Amazon, cu ale sale „Carnival Row”, „American Gods” şi „Lord of the Rings”, care va sosi în curând. Netflix a pierdut „The Office” din oferta sa, producţia trecând înapoi la NBC. Şi pentru a lovi mai rău în Netflix, furnizorul de Internet Comcast va lansa serviciul NBC Pecock, în vreme ce Warner Media tot aduce content nou în HBO Max.
Ca idee, Disney+ vine pe 14 noiembrie la 7 dolari pe lună, cu 7500 de episoade TV şi cu 500 de filme incluse. Netflix ar putea primi un boost până la final de an, odată cu sosirea producţiilor „The Witcher” şi a filmului de lung metraj „Breaking Bad”.