Chiar dacă Netflix a ucis practic vizionarea de programe TV, se pare că gigantul de streaming revine la originile TV-ului. Mai nou uriaşul american testează un post TV clasic în Franţa. Ideea unui canal Netflix la TV e pentru cei care nu se pot decide ce să vadă.
Ştiţi acele momente când aveţi în faţă o pizza sau un burger şi se răceşte până tot zapaţi între thumbnailuri pe Netflix? Ei bine, dacă ai un canal deja bine conturat pe TV vezi ce ţi se dă şi nu mai stai să cauţi. Netflix testează în Franţa un canal numit Direct, unul liniar şi care include un feed pre-programat cu filme populare, serii şi documentare. Personal l-aş fi poreclit un „Playlist”. Toate pot fi vizionate în timp real ca la un post TV clasic, fără a putea da înapoi sau înainte.
Franţa este o piaţă uriaşă pentru Netflix, cu 9 milioane de abonaţi, dar publicul local încă se uită la TV. În Franţa, care are o populaţie îmbătrânită ca şi Germania, rămâne încă obiceiul de a veni de la muncă şi a te relaxa în faţa TV-ului cu cele câteva canale pe care le cunoşti deja. Netflix va folosi Direct şi pentru a promova filme şi producţii care altfel nu ar ajunge la consumatori. Atunci când alegi Direct, Netflix îţi va arăta ce urmează în grila celor 24 de ore de producţii şi orele când se difuzează.
Programarea e generată automat pe o durată de 5 zile şi e bazată pe ce e mai popular pe platformă şi nu pe gusturile tale. Funcţia merge doar pe varianta web de Netflix şi nu pe vreo aplicaţie sau pe TV-uri. Va sosi în Franţa în decembrie, după câteva teste şi nu e clar dacă ajunge şi pe alte pieţe.
V-aţi mai putea întoarce la această modalitate de consum TV?