Dacă e un lucru negativ la care Nokia se pricepe (din păcate) e casarea de produse şi proiecte. Ca atare nu ne miră să auzim că Nokia OZO a fost casat ca proiect, camera de 45.000 de dolari cu multipli senzori neavând succesul scontat.
Se dorea a fi un produs special, unul adoptat de regizori, organizatori de evenimente sportive sau concerte şi spectacole, plus vloggeri cu multă dare de mână. Totuşi la acest preţ eşti mai câştigat cu un RED şi câteva DSLR-uri. OZO a debutat la MWC 2016, drept o cameră cu captură video la 360 de grade, ideală pentru a crea conţinuturi bune de consumat cu headseturile VR.
Motivul citat de Nokia pentru anularea produsului este că realitatea virtuală nu e încă un business destul de profitabil, aparent. Iniţial produsul costa 60.000 de dolari şi putem considera suma de 45.000 dolari un fel de „chilipir”. Mai trist e că se închide tot proiectul OZO, care implică 300 de angajaţi în sediile din Finlanda, Statele Unite şi Marea Britanie. Pe de altă parte continuă investiţiile în produsele medicale şi de fitness de la Withings, care sunt chiar promiţătoare.
Printre cumpărătorii de top ai lui OZO s-a numărat şi Disney încă din primăvara anului trecut. Camera cântăreşte 4.2 kilograme şi este o bilă din aluniniu, cu 8 obiective şi microfoane, care capturează la 360 de grade imaginile şi acustica.