Dacia a integrat tehnologia GPL în uzina din Mioveni, iar noile sale modele beneficiază acum de o propulsie alternativă benzină + GPL. Pe lângă un nivel redus de consum, tehnologia ECO-G aduce și un preț mult mai accesibil pentru carburantul folosit. De asemenea, aceste motorizări sunt mai puțin poluante. Avem detalii mai jos.
Potrivit Profit.ro, noile generații Sandero/Logan prevăzute cu propulsie mixtă (benzină și GPL) beneficiază de o nouă instalație echipată pe automobil încă de pe liniile de fabricație. În trecut, această motorizare era simplistă, dar noua generație aduce o serie de avantaje. Se pare că șoferul are control deplin asupra modului de alimentare chiar de la volan, din mers. Există aici un buton care poate comuta între tehnologiile de alimentare, lin, fără a se bloca și fără a fi nevoie să oprim mașina. De asemenea, se poate comuta și automat în cazul în care unul dintre rezervoare este gol.
Computerul de bord poate afișa autonomia cu ambele tipuri de carburant. La un plin complet, mașina poate atinge fără oprire, peste 1000 de km, iar Dacia afirmă că autonomia maximă ajunge la peste 1300 de km cu ambele rezervoare umplute. Noua tehnologie GPL a fost integrată de echipele de ingineri de la Renault Technologie Roumanie. Noile modele echipate cu acest tip de motorizare sunt cunoscute după indicativul ECO-G. Totodată, principalul avantaj al motorizării GPL este nivelul redus de emisii CO2.
Dacia declară că în 2020 au fost vândute peste 10.300 de mașini cu această motorizare. Practic, 23% din totalul vehiculelor vândute. Ponderea cea mai mare a modelelor ECO-G a fost înregistrată în cazul versiunilor Sandero (cu 44%) și Logan (cu 29%). Mai multe informații despre noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway găsiți pe site-ul Dacia.