Google a lansat la GDC 2019 în această săptămână serviciul Google Stadia, care oferă gamerilor posibilitatea de a juca jocuri AAA direct din cloud. Se pare că unul dintre secretele platformei este o serie de procesoare grafice AMD Radeon, puse la treabă de Google pentru Stadia.
AMD a anunţat că va furniza GPU-uri Radeon optimizate pentru centrele de date şi cloud din spatele lui Google Stadia. Unităţile alese de Google sunt unele dezvoltate special pentru data centere. Vin cu memorii de ultimă generaţie HBM2 şi funcţii vitale pentru cloud gaming. AMD pune la bătaie şi tool-uri pentru dezvoltare software, împreună cu drivere open source Vulkan, bazate pe Linux, pentru a ajuta dezvoltatorii de jocuri să îşi optimizeze titlurile pentru GPU-urile AMD.
Noile soluţii Radeon pentru platforma marelui G includ memorie de generaţie a doua HBM2, funcţii critice pentru centrele de date, precum protecţie Error Correcting Code, dar şi soluţii „hardware based GPU virtualization”. Google a afişat la GDC 2019 şi câteva date legate de performanţă. Astfel am aflat că la nivel de GPU avem 10.7 teraflops, iar la nivel de CPU este o unitate custom x86 la 2.7 GHz şi cu Hyperthread.
Memoria este de 16 GB (RAM), cu viteze de transfer de până la 484 GB/s şi cache L2+L3 de 9.5 MB. Ca idee PS4 Pro are 4.2 GPU teraflops, iar Xbox One X are 6, deci la 10.7 Stadia sună impresionant. Sunt şanse mari ca AMD să folosească aici un fel de variantă de AMV Pro V, precum un V340 modificat. Dacă dotarea e reală, grafica 4K la 60 FPS e perfect realizabilă.