În ciuda robotizării şi automatizării pe care a cunoscut-o producţia auto în ultimii ani, există în continuare aspecte unde aportul uman e vital. Spre exemplu în procesul de producţie a lui Tesla Model 3 există şi componente asamblate manual, care aparent întârzie producţia acestui vehicul. Tesla a oferit recent detalii despre întârzieri.
Firma lui Elon Musk a afirmat că există o „gâtuire” a procesului de producţie, amintind de problemele cu realizarea lui iPhone X, dacă vreţi o paralelă. Surse afirmă că procesul de asamblare manuală este cel vinovat, el implicând porţiuni importante din vehiculele Model 3. Chiar şi luna trecută încă se mai lucra la acest aspect, deci e lesne de înţeles dacă persoanele care au precomandat un Model 3 încă de anul trecut sunt îngrijorate.
Tesla a anunţat în această săptămână rezultatele oficiale la nivel de livrări şi producţie, recunoscând că Model 3 şi-a ratat ţinta cu 80%. Compania a explicat faptul că numerele scăzute sunt cauzate de lentoarea activării anumitor sisteme de producţie din cadrul fabricii din California, dar şi întârzieri asociate întreprinderii Megafactory din Nevada. Acum surse au ieşit în faţă şi de fapt redirecţionează vina pe muncitorii umani, cei care asamblează manual componente. Se pare că acei clienţi care au comandat maşinile nu ştiau că are loc şi lucru manual, iar Tesla a apelat la această abordare pentru că echipamentele nu erau gata.
Producţia lui Model 3 debuta în iulie şi primele zeci de clienţi, evident angajaţi şi oameni apropiaţi de Tesla şi-au primit deja maşinile. Întârzierile se aplică pe toată linia pentru producătorul auto, care şi-a mutat şi evenimentul de prezentare a primului său camion din luna curentă în noiembrie. Trebuie să ştiţi că Tesla a livrat 26.150 de vehicule în trimestrul 3 al acestui an, dintre care 14.065 erau unităţi Model S şi 11.865 Model X.
În septembrie ar fi fost produse 1500 de unităţi Model 3, după un trimestru slab în care au fost produse doar 220 de unităţi.