În această perioadă multe companii tech mari se laudă cu venituri deosebite, cu recorduri bătute şi alte realizări, în vreme ce altele îşi ling rănile. E perioada raporturilor trimestriale, dar Elon Musk preferă să vorbească despre viitorul îndepărtat. A oferit detalii despre producţia lui Tesla Model Y, următorul mare automobil al companiei.
Producţia acestui crossover electric va începe din 2020 (nu 2019) şi ar urma să aducă „o revoluţie”. Cuvintele lui Elon Musk, nu ale mele. Promisiunea unei revoluţii în producţie sună cam optimist, în condiţiile în care până şi la Model 3 Tesla se luptă să obţină numere rezonabile de maşini scoase din fabrică. Deocamdată nu au început nici marile cheltuieli pe Model Y, ci doar pe designuri.
Musk s-a declarat total pornit să evite problemele apărute la Model 3 şi nu doreşte în nici un caz că ele să apară şi la Model Y. Acelaşi oficial îşi exprimase recent intenţia şi dorinţa de a renunţa la arhitectura bateriei pe 12 volţi de pe celelalte vehicule Tesla. Rezultatul? S-ar reduce masiv cablajul electric şi simplifica foarte mult producţia.
Mai puţine cabluri înseamnă o automatizare mai mare, asta deşi Musk îşi căinase viziunea luna trecută şi recunoscuse că „tot oamenii sunt mai buni decât roboţii”, în fabrici. Acum a revenit la pasiunea pentru roboţi şi dorinţa de automatizare. Model Y va fi construit pe o platformă similară cu Model 3 şi asta pentru a îi grăbi sosirea. Marea problemă e UNDE va fi produs Model Y, pentru că fabrica din Fremont e total ocupată cu Model 3.
Ca atare am putea vedea grosul lucrărilor desfăşurat pe alt continent. Poate în Asia? Poate în Germania?