Tot mai multe companii tech se implică în segmentul auto, investind în producţia de cipuri necesare pentru automobilele autonome. Gâsca cu ouă de aur este cu siguranţă Tesla, iar acele firme aspiră la o colaborare cu gigantul condus de Elon Musk. Azi aflăm că Samsung se numără printre partenerii Tesla, care lucrează la un cip de 5 nm pentru maşini autonome.
Proiecte de genul (de şofat autonom) sunt şi în ograda Apple, Google, ba chiar şi Uber şi sunt şi câteva companii din China pe listă. În 2016 Tesla a creat o echipă de arhitecţi de cipuri condusă de designerul de cipuri Jim Keller. Scopul era să creeze propriul procesor. În 2019 a apărut acel design, ca parte a lui Hardware 3.0/HW 3.0, computerul de bord pentru self driving. El aducea o îmbunătăţire a procesării frame per second de 21 de ori faţă de generaţia trecută.
Tesla încă lucrează la un nou stadiu de autonomie pentru maşinile sale şi pregăteşte generaţia de hardware HW4. Poate fi folosit pentru 4D FSD (Four Dimensional Fully Autonomous Driving). Samsung va avea un rol vital în proiect, prin cipul de 5 nm pe care îl pregăteşte. El va fi folosit pentru framework-ul ce pune în mişcare AI-ul aferent şofatului autonom.
5 nm este actualul standard de aur în zona de cipuri pentru terminalele mobile şi de cipuri în general, cele desktop Intel de abia ajungând la 10 nm. Se va trece la 3 nm din 2023. În acest moment Samsung furnizează doar cipuri de 14 nm pentru Tesla, dar compania lui Elon Musk vrea să treacă la nivelul următor. Sistemul de infotainment de pe maşinile companiei foloseşte cipuri ce ţin de categorii ca procesoare, NPU (unităţi de procesare neurală), circuite integrate de securitate, memorii, şi DDIC-uri (Display Drive Integrated Circuit).
Samsung consideră că are abilitatea de a sări peste R&D pentru cipuri de 7 nm pentru maşini, începând direct dezvoltarea cipurilor de 5 nm. TSMC primise iniţial un contract de la Tesla pentru 7 nm, conform unor informaţii din presă.