Uber i-a cooptat pe cei de la NASA, pentru un proiect ce implică realizarea unor automobile zburătoare, iar testele vor avea loc mai curând decât credeţi. Automobilele aeriene ar putea debuta în Los Angeles chiar din 2020. Acesta va fi al treilea oraş de test, iar NASA se va ocupa de aspectele logistice.
Proiectul Uber „Elevate” datează de ceva vreme şi auzisem că gigantul ride sharing-ului cooptase deja ingineri de la NASA. În această săptămână am aflat că Uber se pregăteşte pentru o ofertă publică la bursă în 2019, un moment cheie în istoria oricărei companii tech mari. În cadrul unui discurs organizat la Web Summit în Lisabona ieri, şeful produselor de la Uber, Jeff Holden a anunţat că programul pilot cu taxiuri aeriene va include Dallas-Forth Worth, Dubai şi Los Angeles în următorii 3 ani.
Uber a semnat o înţelegere de tip „Space Act” cu NASA, pentru a crea un nou sistem de control al traficului aerian şi a administra zborurile aparatelor aeriene autonome. Compania a prezentat în clipul de mai jos şi cum va funcţiona întregul sistem. Astfel, pasagerul îşi rezervă un zbor de pe telefon prin aplicaţia Uber şi apoi ia liftul spre un soi de heliport din zonă, pe acoperişul unei clădiri înalte.
Uber's "flying cars" could arrive by 2020.
Publicată de The Verge pe Miercuri, 8 noiembrie 2017
Domnişoara din clip trece de nişte turnicheţi speciali şi este cântărită pentru a vedea că este suficient de uşoară pentru Uber (da, aparent în viitor se practică aşa ceva). Persoane cu veste Uber conduc pasagerii pe acoperiş spre maşina autonomă zburătoare, un soi de hibrid între elicopter şi şi avion, cu aripi fixe şi elice care se pot înclina.
Mai sunt multe probleme de rezolvat până ce sistemul să ajungă în mainstream, în special la nivel de legislaţie. Uber nici nu e singura companie cu un proiect de gen, nu mai puţin de 19 alte firme având planuri în zona automobilelor aeriene. Includem aici Boeing, Airbus, dar şi un startup precum Kitty Hawk, deţinut de către Larry Page. Colaborarea cu NASA sună ca o idee bună, dar este nevoie şi de un producător fizic, care să aibă expertiza inginerească aferentă.
Idealul Uber ar fi ca o cursă de pe un acoperiş pe altul să coste în jur de 20 de dolari, ceea ce sună genial.