În ultima săptămână Uber a început să trimită clienţilor săi din România o serie de statistici interesante legate de călătoriile lor de până acum. Acestea au sosit cu ocazia împlinirii a 4 ani de existenţă pe plan local a serviciului de ride sharing.
Prima călătorie cu Uber-ul din ţara noastră a avut loc într-o zi rece de februarie, cum ne informează reprezentanţii companiei. Aflăm şi că România este una dintre ţările cu cea mai accelerată creştere de adopţie Uber din regiune. După 4 ani la noi în ţară gigantul american are următoarele statistici:
- peste 1 milion de şoferi şi pasageri sunt parte a comunităţii Uber
- sunt acoperite 5 oraşe: Bucureşti, Cluj Napoca, Braşov, Timişoara şi Iaşi
- Bucureşti este primul oraş din estul şi centrul Europei care are un serviciu de ride sharing complet electric. Uber Green a fost folosite de peste 70.000 de oameni până acum
- a debutat şi Uber Eats, ajutând sute de restaurante locale să crească
În acelaşi registru şi pe fondul discuţiilor autorităţilor de a interzice Uber, am aflat recent că Uber şi Bolt (fostul Taxify) aduc beneficii economice României de 1 miliard de lei. Piaţa locală de platforme de mobilitate urbană este de 1.6 miliarde de lei şi generează 1 miliard de lei. Această sumă înseamnă beneficii directe şi indirecte aduse la buget.
Beneficiile directe sunt taxe şi impozite, iar indirecte sunt gradul de multiplicare în economie. În mod inedit studiile arată că taxiurile nu au pierdut în ultimii ani în Bucureşti şi Ilfov, ci au câştigat: cu 4% mai multe licenţe şi cu 11% mai mult venit operaţional. Coexistenţa serviciilor pare posibilă, dar doar dacă vor şi autorităţile.