Un adolescent a cheltuit peste 13.000 de dolari pe microtranzacţii în jocuri; Solicită Electronic Arts să ia măsuri

1
1975

Odată cu apariţia lui Star Wars Battlefront 2, o nouă controversă şi un nou scandal au apărut la nivel internaţional. E vorba despre amestecarea jocurilor cu conceptul de jocuri de noroc. Astfel acele loot boxes care vă pică în gameplay pot include itemuri de valoare, sau unele mai slabe şi asta chiar şi când plătiţi pentru ele. Cazul unui tânăr care a cheltuit mii de dolari pe microtranzactii ar putea totuşi schimba sistemul.

Publicitate
⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Pe numele său de utilizator Reddit Kensgold, tânărul de 19 ani afirmă că a cheltuit peste 13.000 de dolari pe microtranzacţii până acum. El le-a solicitat celor de la Electronic Arts să se răzgândească privitor la microtranzacţiile în jocuri. Kensgold scrie că pentru a îşi susţine dependenţa de jocuri şi tranzacţiile din ele a trebuit să îşi ia două slujbe şi aproape s-a lăsat de liceu.

A prezentat şi chitanţele de la bancă, cu respectivele microtranzacţii, ca dovadă a problemei sale cu dependenţa. Peste 13.000 de dolari figurau drept cheltuiţi pentru titluri precum Counter-Strike: Global Offensive, Smite şi The Hobbit: Kingdoms of Middle Earth. Nefericitul nu dă vină pe o companie anume, dar le solicită dezvoltatorilor să ia în calcul ce efecte au IAP-urile asupra celor cu slăbiciuni.

Practic o persoană care încearcă să se vindece de dependenţa de jocuri de noroc e atrasă iarăşi în păcat de titlurile cu microtranzacţii şi loot box-uri. Având în vedere că jocuri precum cel mai nou Star Wars ajung în mâinile celor mici, care sunt vulnerabili la tentaţii, problema e cu atât mai mare. Deocamdată Electronic Arts a dezactivat temporar in app purchases din Battlefront 2.

Dacă mă întrebaţi pe mine e nevoie de un control parental mai dur şi de renunţarea la factorul noroc. Când plăteşti ceva trebuie să îţi pice itemul dorit şi să nu fii expus la noroc la loot boxes. Poate scăpăm de ele de tot…