În ultimele zeci de ani ne-am obişnuit să trecem de la taxiuri la ride sharing, iar acum se pare că şi ideea de posesie e pe cale să fie depăşită. Conceptul de abonament pare să fie gata să intre în mainstream. Evident exista şi leasing-ul, care a avut mare succes în ultimele decenii.
Volvo spre exemplu a anunţat preţul pentru Care by Volvo, un program pe bază de abonament, care a debutat la LA Auto Show 2017 în această săptămână. Contra sumei de 600 de dolari pe lună abonaţii vor putea primi un crossover Volvo XC40 2019 cu echipament complet, împreună cu asigurare, service şi mentenanţa. Toate acestea vin la pachet cu serviciu de asistenţă 24 din 24, iar după 24 de luni clienţii dau maşina înapoi, plus o sumă calculată de Volvo pentru a acoperi uzura automobilului.
Există şi opţiunea de a face trecerea la un nou model după un an şi de a reînnoi abonamentul încă 2 ani. Cadillac oferea la rândul său abonamente în ianuarie, prin programul Book by Cadillac, cu modelele de lux în prim plan, dar şi SUV-uri. Porsche a urmat acelaşi traseu, lansând Porsche Passport, propria sa versiune de serviciu de acest tip. Se oferă astfel modele ca Porsche 911, Cayenne sau Panamera.
Tot ce am menţionat mai sus e disponibil doar în SUA, dar alte companii vor să schimbe şi mai mult conceptul. Audi va avea o abordare diferită se pare. Au cumpărat deja o firmă numită Silvercar, un serviciu de închirieri auto, care le oferă călătorilor un automobil Audi A4 cu un singur click într-o aplicaţie şi fără o mie de formulare la un serviciu car rental.
Există şi ideea de a oferi maşini asociate cazării şi călătoriilor pe viitor, cu abonamente plătite de companii. Conceptul de „Netflix pentru maşini” sau „Spotify pentru maşini” e tot mai tangibil şi ideea de a avea o altă maşină lunar pare să capete contur. Riscurile de accidente şi uzură sunt totuşi probleme.