De când a fost scandalul emisiilor, Volkswagen a făcut promisiunea solemnă de a miza mai mult pe energii verzi şi a investi în proiecte de gen. Au accelerat dezvoltarea de vehicule electrice, iar acum aflăm că planurile lor sunt mult mai ample. Ar include şi camioane electrice, autobuze electrice şi şosele inteligente.
Volkswagen dedică proiectului 1.7 miliarde de dolari, puşi la treabă în următorii ani. Zona de transport e cea pe care se va insista, iar firme precum Scania, MAN, Caminhoes şi Onibus au fost unite în aceeaşi iniţiativă. Toate acestea, plus Commercial Vehicles şi RIO au devenit Volkswagen Truck & Bus, care au venit cu tehnologii noi, prezentate în cadrul unui eveniment care a avut loc în Hamburg recent.
Noutăţile au legătură cu şofatul autonom, soluţii electrice şi interconectate, dar şi aşa numitele e-drumuri, însoţite de linii de alimentare ancorate la înălţime, precum cele de troleibuz sau tramvai. Aceste străzi electrificate suportă până la 10 camioane per kilometru şi sunt deja folosite pe circuitele de test. Prima stradă de gen a fost inaugurată în iunie 2016 lângă oraşul suedez Gavle.
În următorii 5 ani vom tot vedea proiecte de gen, desfăşurate în diferite zone ale Europei, cu accentul pe Germania. Unul dintre camioanele folosite la test este un Scania G360, un venicul de teste cu autonomie de 1000 de km. Are alimentare hibrid, compatibilă cu standarde Euro 6 de emisii, dar şi un pantograf care se conectează la linia de curent, ca tramvaiele.
MAN a prezentat eTGM, un camion electric cu autonomie de 200 km, menit pentru transporturile de scurtă distanţă între oraşe. MAN face şi studii de şofat autonom, testând un sistem de virare activă şi senzori care pot opera de unii singuri. Compania a prezentat şi un autobuz numit Lion’s City Bus, pe bază de gaz natural comprimat şi autonomie de 500 km. Scania plusează cu un camion autonom pentru minerit, care va fi pus la treabă în Africa.
Şi soluţii autonome de nivel 1, până la nivel 5 sunt în plan pentru Volkswagen Truck & Bus.