Volvo vrea să treacă la nivelul următor al vehiculelor autonome, ceea ce presupune dezvoltarea unui sistem Autopilot, care să îţi permită să laşi complet maşina „pe mâna” AI-ului. Ce fel de beneficii avem aflaţi mai jos.
Automobilele care se conduc singure au fost un soi de trademark pentru cei de la Tesla, care au mizat cel mai mult pe această inovaţie până acum. Totuşi nu sunt singurii care au proiecte de gen, Volvo pregătind la rândul său ceva similar. Acum avem şi un timeline şi anume un automobil cu autonomie de nivel 4 în showroomuri până în 2021. Nivelul 4 nu înseamnă chiar autonomie completă şi 100%, dar înseamnă că grosul unei călătorii spre muncă să zicem va fi complet automatizat.
Serviciul se va numi Highway Assist şi e practic o versiune de Tesla Autopilot, doar că mult mai sigură. Acest sistem vă va permite să „mâncaţi, dormiţi, lucraţi, vizionaţi un film, să vă relaxaţi, toate la volan”. Va funcţiona doar pe anumite tipuri de drumuri, adică autostrăzi, deci mai slab cu asta în România. Chiar şi în afară anumite autostrăzi atent cartografiate vor suporta sistemele de genul.
Majoritatea producătorilor auto oferă sisteme semi autonome, precum Autopilot de la Tesla, în cadrul căruia maşina se poate conduce singură 99% din timp, dar are nevoie de aportul uman pentru a monitoriza evoluţia sa. Deseori elementul uman uita să mai monitorizeze ce se întâmplă şi apar accidente. Volvo promite autonomie 70% din timp, dar 100% precisă, în loc de autonomie 100% din timp dar slabă.
Highway Assist va sosi pe automobilul flagship Volvo XC90, un SUV de mari dimensiuni, iar instalarea sa va costa mii de euro.